Sporty Jesienne | 3 października 2022

Jak aktywność fizyczna wpływa na naszą odporność?

Jesienna, deszczowa pogoda sprzyja przeziębieniom. Ach te wirusy… Jak z nimi walczyć, gdy dookoła każdy kicha i zachowanie zdrowia nie jest takie proste? My proponujemy trochę ruchu!

Aktywność fizyczna jest ważnym sposobem na utrzymanie silnego układu odpornościowego. Sporo osób, które poranną kawę zastąpiły jogą, a popołudnia przed telewizorem jazdą na rowerze lub wędrówkami z kijami Nordic Walking, przekonało się o tym na własnym zdrowiu.
Liczne badania również to potwierdzają. Podczas aktywności w organizmie zwiększa się liczba komórek odpornościowych, dzięki którym wirusy nie są nam takie straszne. Może Ci się zdawać, że październikowo-listopadowy czas nie sprzyja ćwiczeniom, gdy za oknem buro i ponuro, ale my chcemy to podważyć i pokazać Ci, że ruch jesienią może sprawić sporo frajdy 🙂 Gotowy?

Z nami nie zmarzniesz…

Joga w parku i zaciszu domowym

Jesień, jak każda pora roku ma swoje uroki, nie sądzisz? Ciepła herbata z cytryną nigdy nie smakuje tak dobrze, jak właśnie jesienią. Odpoczynek pod kocem przy książce lub dobrym filmie w deszczowy październikowy wieczór również ma swój klimat. Jednak jesienna chandra czai się za rogiem. My mamy na to bardzo przyjemny sposób. Joga!

Joga to nie tylko rodzaj aktywności fizycznej, a trening ciała i duszy jednocześnie. Jej największą korzyścią jest poczucie harmonii, w które wprowadza. Praktyka jogi odpręża ciało i umysł, zmniejszając tym samym stres i zwiększając odporność na czyhające na Ciebie choróbska! A jeśli chcesz w pełni wykorzystać nasza piękną polską złotą jesień, łap za matę i poćwicz jogę w parku.

Przy wyborze maty pamiętaj o…

O jodze można napisać sporo i z pewnością poświęcimy na ten temat jeszcze niejeden artykuł na blogu, ale tym razem pora na matę.

Rozpoczynając praktykę jogi, to właśnie mata do ćwiczeń jest pierwszym artykułem, w który warto się wyposażyć. Choć w tym wypadku słowo “warto” to duże niedomówienie. Wykonywanie ćwiczeń na niewygodnym dywanie mogą Cię skutecznie zniechęcić do kontynuowania dalszych treningów. Wybierając matę do jogi, koniecznie weź pod uwagę:

  • wagę i rozmiar – czym częściej decydujesz się na trening poza domem lub podróż z matą, tym aspekt ten może mieć dla Ciebie większe znaczenie,
  • grubość – od tego zależy przede wszystkim komfort treningu. Grubsza mata do jogi zapewnia większą amortyzację oraz izolację dla stawów przed twardym podłożem.
  • materiał – tworzywo z jakiego wykonana jest mata wpływa między innymi na antypoślizgowość maty. Oczywiście do wyboru są materiały sztuczne oraz te przyjazne środowisku 🙂

Teraz może Ci się zdawać, że wybór maty do jogi to niezły hardcore. Nic bardziej mylnego. To całkiem proste. Sam zobacz!

Przeczytaj więcej

Spraw, aby Nordic Walking stał się Twoją codzienną rutyną

Nordic Walking to świetny sposób, by w jesienny czas zadbać o dobre samopoczucie i regularną dawkę świeżego powietrza. Ale jak sprawić, aby Nordic Walking stał się Twoją codzienną rutyną?

  • Ustal konkretny czas, na swoją aktywność. Po pracy lub też przed? Wieczorem przed kolacją lub po ulubionym serialu? Koniecznie to określ, w innym wypadku istnieje zagrożenie, że będziesz przekładać swój spacer w nieskończoność. A tego nie chcemy, prawda? 🙂
  • Przygotuj sobie wcześniej odpowiednią odzież i sprzęt, najlepiej od razu po ostatnim spacerze przyszykuj się na kolejny. Gotowość do wyjścia zdecydowanie zwiększy prawdopodobieństwo na podjęcie aktywności.
  • Znajdź swój sposób, aby Twój spacer stał się przyjemnością. Przyjaciółka, z którą lubisz spędzać czas? A może ulubiona playlista dla samotnego spacerowicza? Ulubiona trasa, która za każdym razem Cię zachwyca?

Jak widzisz, to naprawdę proste – załóż buty, chwyć kijki, znajdź ścieżkę i idź! Tylko nie zapomnij odblaskowych elementów, gdy zacznie zapadać zmierzch 😀

Zobacz więcej

Dlaczego jesień to świetny czas na trekking

Piękna polska złota jesień – choć nie zawsze w praktyce tak to wygląda, te dni, gdy właśnie tak jest, warto wykorzystać. I pewnie nie ma na to lepszego sposobu niż górskie wędrówki, a konkretniej trekking. Piękne widoki, szał kolorów, delikatny chłód podczas wysiłku oraz ciepła herbata w termosie w Twoim plecaku. Co na to powiesz? My jesteśmy totalnie na tak!

Ale spokojnie. Spodziewaliśmy się, że potrzebujesz więcej argumentów. Dlaczego jesień to świetny czas na trekking?

  • Szlaki turystyczne pustoszeją. Jeśli lubisz spokój, październikowo-jesienne górskie wędrówki, idealny czas dla Ciebie.
  • Jest chłodniej, więc wspinaczki nie będą tak wycieńczające, jak te w upalne dni. Większa przyjemność, aniżeli wysiłek i walka o przetrwanie w skwarne popołudnie.

Łap za kijki trekkingowe, termos z herbatą oraz plecak i leć na szlak! A jeśli nie masz jeszcze odpowiedniego sprzętu, rozejrzyj się po naszym sklepie 🙂

Siłownia – Twój sposób na wymówki podczas deszczowej pogody

Aktywna jesień ma być taka, jaką lubisz. Jeśli nie joga, nie nordic walking, ani trekking, to może siłownia? Trening na siłowni, to również świetny sposób na te dni, gdy pogoda nas nie rozpieszcza i spacery to ostatnia rzecz, na jaką mamy ochotę.

Różnorodność sprzętu, chętni do pomocy inni trenujący oraz pracownicy siłowni, a także komfortowe warunki to ogromna przewaga ćwiczeń na siłowni nad innymi aktywnościami. Jednak pierwsze wyjście na siłownie często nie jest proste, ale każde kolejne jest coraz łatwiejsze… i przyjemniejsze.

Z czasem przekonasz się, że siłownie to coś więcej niż tylko miejsca do ćwiczeń – to społeczności ludzi, którzy chcą być zdrowi i szczęśliwi. Jak Ty! 🙂

A jeśli nie wiesz, jak dobrać zestaw fitness na siłownię, wyjaśniamy to na naszym blogu.

Chcę przeczytać